شهر سکوت

iran manoto

شهر سکوت

iran manoto

هشدار ناسا: سال ۲۰۱۲ تمام دنیا خاموش می شود

سال 2012


ناسا در هشداری اعلام کرد که یک توفان خورشیدی که در سال ۲۰۱۲ به زمین می رسد موجب خواهد شد که برق تمام دنیا خاموش شود.

به گزارش مهر، در هشدار ناسا و آکادمی ملی علوم آمده است که میلیونها نفر در سال ۲۰۱۲ بدون برق و در نتیجه بدون غذا و دارو خواهند ماند و تمام یخچالها، تلفنهای همراه و ماهواره ها خاموش می شوند.

از ماه دسامبر فعالیت خورشید به آهستگی روبه افزایش می رود. نیروی مغناطیسی این ستاره هر ۱۱ سال یکبار به نقطه ای می رسد که در آن پیک پدیده های فورانهای خورشیدی و پرتاب تاجهای خورشیدی بزرگ مشاهده می شود. این پدیده ها منجر به آزاد شدن میزان زیادی انرژی و تشعشعات می شود. این فورانها می تواند به زمین نیز برسد و منجر به ایجاد توفانهای ژئومغناطیسی زمین شود.

اتمسفر زمین می تواند از این برخوردها خود را مصون نگه دارد اما خسارات جدی را بر روی ساختارهای اجتماعی و اقتصادی روی زمین وارد می کند.

ستاره شناسان این پدیده ها را از سال ۱۸۵۹ رصد کرده اند. در آن زمان یک توفان ژئومغناطیسی ویژه در خطوط تلگراف اروپا و آمریکا اختلال ایجاد کرد. در ماه می ۱۹۲۱ توفان دیگری بسیاری از خطوط برق و تلفن را در دو سر اقیانوس اطلس خارج از استفاده کرد.

در گزارش ۱۳۲ صفحه ای ناسا و آکادمی ملی علوم آمده است: “انرژی برق کلید فناوری جامعه مدرن امروزی است و تمام زیرساختها و سرویسها به آن وابسته هستند. اگر توفان سال ۱۸۵۹ امروز اتفاق بیفتد به طور حتم خسارتهای اجتماعی و اقتصادی وسیعی برجای خواهد گذاشت.”

براساس گزارش نیوساینتیست، در سال ۱۹۸۹ شش میلیون نفر در کبک کانادا به مدت ۹ ساعت به سبب یک توفان ژئومغناطیسی که ۱۰ برابر ضعیف تر از توفان سال ۱۹۲۱ بود بدون برق ماندند. اگر حادثه ای مشابه آنچه که در سال ۱۹۲۱ رخ داد تکرار شود تعداد افراد بدون برق به ۱۳۰ میلیون نفر افزایش خواهد یافت و تکرار حادثه ای مشابه سال ۱۸۵۹ که بسیار قویتر از توفان ۱۹۲۱ بود دو هزار میلیارد دلار خسارت وارد خواهد کرد.
به گفته دانشمندان ناسا، پیک بعدی این توفانهای خورشیدی بین سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ خواهد بود که جامعه علمی هنوز بر سر شدت فعالیت خورشید در این دوره جدید به توافق نرسیده اند.

نظرات 4 + ارسال نظر
reza پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:24 ب.ظ http://www.rap-pic.com

هر کی وی پی ان آمریکا 1ماهه میخواد تو سایت عضو بشه و بگیره بخش وی پی ان رایگان برای اعضا قابل مشاهده هست
راستی هر شب بین اعضای سایت قرعه کشی میشه جوایز :4تا کارت شارژ 5 هزاری همراه اول و ایرانسل
قرعه کشی ساعت 11 هرشب انجام میشه
فقط عضو شوید پشیمان نمیشید به دوستانتان سایت مارو اطلاع دهید تا همه حال کنند دیگه چیزی تو اینترنت واسش فیلتر نباشه و شاید کارت شارژ برنده بشه خدارو چه دیدی

شهاب پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:30 ب.ظ http://www.far30tak.blogveb.com

سلام دوست عزیز وبلاگ زیبا و پر محتوایی داری در صورت تمایل برای تبادل لینک من رو بانام عکس های خفن موبایل لینک کن بعد بهم خبر بده با چه اسمی لینکت کنم.منتظرتم

Alireza پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:54 ب.ظ http://www.suratak.com

سلام
دوست خوبم وبلاگ زیبایی داری به وب سایت من هم یه نگاهی بنداز
www.suratak.com

شهاب پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:07 ب.ظ http://www.far30tak.blogveb.com

سلام دوست عزیز وبلاگ زیبا و پر محتوایی داری در صورت تمایل برای تبادل لینک من رو با نام اسپمر بلاگ اسکای لینک کن بعد بهم خبر بده با چه اسمی لینکت کنم.منتظرتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد