شهر سکوت

iran manoto

شهر سکوت

iran manoto

سالم ترین و فاسد ترین کشورهای جهان

گروه شفافیت بین المللی که مقر آن در برلی...

گروه شفافیت بین المللی که مقر آن در برلین است در گزارشی از رشد میزان فساد و به ویژه پرداخت رشوه در کشورهای مختلف جهان در سه سال گذشته خبر داد.

این گروه تحقیقاتی علاوه بر انجام تحقیقات میدانی از 91 هزار و 500 نفر در 86 کشور جهان نیز پرسش هایی را در این باره مطرح کرده و نتایج آن را در گزارشی تحت عنوان "نمودار فساد جهان در سال 2010" بر روی وب سایت خود منتشر کرده اند.

بر همین اساس، 60 درصد از پاسخ دهندگان به پرسش های این گروه معتقد بودند که میزان فساد در جهان از سال 2007 به بعد رشد کرده است.

بر اساس آمار موجود در این گزارش، در سه سال گذشته بیشترین میزان رشد فساد در کشورهای شیلی، کلمبیا، کنیا، مقدونیه، نیجریه، لهستان، روسیه، سنگال و تایلند به ثبت رسیده است.

نروژ در میان کشورهای جهان با ثبت یک درصد فساد،کم فسادترین کشور و لیبریا با ثبت 90 درصد فاسدترین کشور جهان محسوب می شوند و اوگاندا نیز با ثبت 86 درصد فساد و پرداخت رشوه، دومین کشور بعد از لیبریا است..

دانمارک، نیوزیلند، سنگاپور، فنلاند و سوئد در میان کم فسادترین کشورهای جهان قر دارند و سومالی، افغانستان، برمه، عراق، ازبکستان و ترکمنستان نیز فاسدتیرن ها هستند.

نظرات 1 + ارسال نظر
MASOUD شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:38 ب.ظ http://azad0631.iranblog.com/

25.802468923990121.4124893618901
salam veblage kheyli ghashangi darid.
man nemidoonam chi benevisam ke shoma byayd va be veblage man sar bezanid.ama ba tabadool link ham mova fegham.
manoo ba klik nakoni nesf omret be fanast link kon va bya.
joon azizet omadi nazar bezar va roo tablighat klik kon.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد